Pappa

 
 
 
I torsdags så hämtade jag och min värdmamma min älskade pappa på Heathrow! Vi har haft en underbar helg och spenderat många timmar inne i bästa London, men även här ute hos oss. Vi har hunnit med middag ute med min värdfamilj, gå guidad tur runt Windsor Castle, titta på musikal, gå på bio, shoppa och gå in på British Museum. Musikalen, som vi såg på igår, blev, till min stora förtjusning, Les Miserables. Älskar filmen, och älskar musikalen ännu mer!! Vi fick platser längst upp i teatern, men det gjorde inte ett dugg, okej min höjdrädsla slog till rätt hårt men vi hörde och såg precis allt. 
 
Idag har vi varit på British Museum i några timmar, så där är en sak som jag kan bocka av på min "måste göra i London"-lista. Ja det är museet jag står framför på bilden, pappa ville så gärna ta ett kort "Ah men du måste väl ha till din blogg? Kom igen nu!!", så ja, nu är jag en sån människa.. Vi gick en 90 minuter guidad tur där inne som tog upp ca 15 av de "bästa" sakerna att titta på. Det var helt klart värt att betala för en guidad tur då museet är gigantiskt, annars hade vi nog inte riktigt vetat vart vi skulle börjat. Det komiska med brittiska museet är att det egentligen inte innehåller speciellt många brittiska föremål, egentligen borde man kalla det något i stil med "Museet för brittiskt stöldgods". Guiden började många av sina berättelser med "det här/den här fick england av..". Tror inte de har fått så väldigt många av de mest betydelsefulla föremålen.. Men men, det var häftigt att se bland annat en staty från Påskön, Rosettestenen, stora delar av Parthenon osv. 
 
Imorgon blir det tillbaka till vardagen, och den kommer börja med ett gympass med Mathilda. Önska oss lycka till.. 

Kommentarer
Pappa säger:

Tack <3 för en underbar långhelg...jag tycker gott att du kunde skrivit SHOPPING med stora bokstäver ;-)
Kram
Pappa

2014-01-13 | 20:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback