Alice Munro

Åh vad jag älskar att läsa! Det finns så himla mycket bra böcker och jag älskar att jag har tid att läsa nu. Blev inte direkt så mycket läsning under sista året på gymnasiet, eller ja.. Inte så mycket kul läsning! Just nu har jag fastnat för Alice Munros noveller. Hon fick nobellpriset i litteratur 2013, och skriver väldigt enkelt och fint. Stort tack till Gustavs mamma för att hon gav mig "Kärlek Vänskap Hat" i julklapp. Sen läser jag fortfarande Ice and Fire serien, Game of Thrones som den kallas på TV. Är inne på bok 3 - del 2 nu, och ja, det är värt att läsa böckerna även om man har sett serien. Kanske inte första, men de andra böckerna innehåller mycket som inte serien har fått med. Det jag har insett är att jag verkligen saknar att läsa på svenska. Svenska är så himla enkelt, och inte bara för att det är mitt modersmål, utan det är så simpelt och fint. Engelska är vackert på sitt sätt, men ibland kan det bli för mycket av det goda. Svenskan är så okomplicerad på något sätt, älskar det! Har bett pappa ta med lite nya svenska böcker, för här finns det inte direkt några att få tag på. 
 
Idag har jag inte gjort mycket mer än att spendera way too much pengar på att äta ute (inget ovanligt där). Blev frukost med Mathilda och sen lunch med Elin, mys mys! Nu ska jag vänta in min käre far som strax landar på Heathrow! 

Kommentarer
Mamma säger:

Hoppas att ni får det riktigt mysigt! kram Mamma

2014-01-09 | 21:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback