18.45

Gårkvällen var supermysig. Vi skrattade oss igenom större delen av middagen. Vid ett tillfälle började till exempel en av våra servetter brinna rätt kraftigt, så Elin fick leka brandman och tömde sitt vattenglas över bordet... Och mätta blev vi också, kunde knappt gå till bilen! En sak som jag verkligen kommer att sakna i det här landet är att kunna gå ut och äta god och mycket mat för en billig peng, hade kostat nästan dubbelt så mycket att äta det vi åt igår hemma i Sverige på en liknande restaurang. 
 
Idag började jag och Elin dagen med ett pass på gymmet, vilket va skönt. Sen drog vi till Sainsbury's och handlade saker tills ikväll då det blir mys hos Mathilda. 
 
Det var mitt händelserika liv det. PUSS

Kommentarer
Lisa säger:

Hej!
När du skulle bli aupair, fixade du med familj själv eller ansökte du via någon organisation?

Svar: Hej! :) Jag sökte genom organisation - STS. Det är en mycket större trygghet att söka genom en organisation då det är krav på kontrakt och så då. Plus att man alltid har någon att vända sig till om man har frågor eller mot förmodan inte skulle trivas i sin värdfamilj. Så skulle rekommendera organisation. Då får man verkligen den slags familj man vill ha och familjen får den slags aupairen de vill ha.
Moa Nilsson

2014-02-18 | 17:32:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback