Dag 93

Dr & Mr
 
 
Dr & Mrs står det på alla brev som mina värdföräldrar får hem till sig, och idag fick jag nytt hopp för mina egna framtida studier. Alltså jag har ju alltid vetat att jag har en chans att komma in på läkarlinjen genom mitt kommande betyg från folkhögskola, men idag insåg jag att jag kanske faktiskt kommer in på mina betyg. Jag måste göra basåret i vilket fall som helst för att bli behörig, men nu har jag kanske två chanser att komma in! Som ni ser så är intaget på vårterminen mycket lägre än intaget på höstterminen (BI gruppen), och om intaget inte går upp mer så kommer jag in! Svävar på små fluffiga moln gjorda av nytt hopp just nu!! 

Fick tillbaka min bil i eftermiddags. Haha.. Igår när jag skulle köra och hämta flickorna så slutade bilen gasa. Den gick tillslut i ca 30 km/h (på 80-väg), och så körde jag ca en mil till stortjejens skola. Kan ju lova att det var en och annan bilförare bakom mig som var smått irriterad! Som tur var så hade inte min värdpappa någon operation så han kunde komma och hämta oss direkt, och hjälpa mig att lämna in bilen på en verkstad! Kände då än en gång att jag har hamnat i en så himla bra familj! Blev så glad över deras hjälpsamma beteende att jag bakade äppelmuffins/paj till dem ikväll! 
 
För övrigt så har jag fikat med Mathilda idag, vilket var supertrevligt. Och igår så var jag och Elin och fixade varsitt "Advantage Card". Det är ett rabattkort som man får gratis om man bor i Windsor-området, och det gör att man tex får gratis inträde på Windsor Castel (WOHOOO!!) och rabatter på klippning, mat, sport, shopping, parkering och allt möjligt! 

Nu - M A T!

PUSS

Kommentarer
Febe säger:

Härligt att läsa rader från en GLAD Moa igen! :)

Förlåt att det dröjt/dröjer med korten, men vi har haft problem med datorn som de finns på. De KOMMER, någon gång ;)

Kram på dig!

Svar: Hihi, ja det har nog varit lite mycket hemlängtan ett tag!
INGA problem! :D hoppas allt är bra!
Kram!
Moa Nilsson

2013-09-17 | 21:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback