Dag 81

En (ny) vanlig torsdag idag! Idag har båda flickorna varit i skolan, och det innebar hämtning (och imorgon innebär det även lämning). Så här ser min morgondag ut ungefär. 

07.15 Vakna, klä på mig osv. 
07.30 Frukost och en snabb kopp kaffe!
07.45 Bilen rullar från huset.
08.00 Släpper jag av stora tjejen vid hennes skola.
08.10 Släpper jag av lilla tjejen vid hennes skola. 
08.25 Hemma, och morgonen är gjord! 


Jag jobbar alltså ungefär en timme på morgonen tre dagar i veckan. Två dagar i veckan är jag ju helt ledig på morgonen och kan sova hur länge jag vill! Mitt på dagen brukar jag träffa Elin på Costa eller Starbucks (Costa är ungefär som Starbucks fast, enligt mig, godare!), eller åka in till London en snabbis och träffa folk. Förutom måndagar som är min tvättdag! Sedan ser eftermiddagen ut så här. Nu beskriver jag en dag då ingen av tjejerna har clubs efter skolan, för när det är clubs är det kaos och hämtningstiderna är inte rätt någonstans. 

15.10 Sätter mig i bilen.
15.30 Hämtar jag upp stora tjejen från hennes skola. 
16.00 Hämtar jag lilla tjejen från hennes skola. 
16.15 Kommer vi hem, jag tjatar flickorna till att byta om från sina uniformer. Där efter följer tjat om läxor. Eller den stora tjejen går och gör sina och jag rotar i den lilla tjejens väska för att hitta hennes "glömda" (snarare gömda) läxor. 
16.45 Börjar jag laga mat medan flickorna gör det sista på sina läxor. Oftast lagar jag något enkelt kött som hemgjorda hamburgare eller korv (engelsk äckelkorv, ät ALDRIG det kära läsare!!) eller kyckling osv, och till det massa grönsaker och hemgjorda pommes. Har vi bråttom blir det oftast pasta med tomater och ost. 
17.30 Har tjejerna oftast ätit klart och jag har fått undan disken. Då brukar vi spela kort, titta på TV, spela Wii (Jag äger numera på Mario Kart), måla, leka och massa. 
18.30 Kommer min värdmamma hem från jobbet och min jobbdag är nu slut!

Så, ni ville säkert inte veta men nu vet ni! Nu kan ni följa mig varje steg under dagen. "16.00... Jahaa, då har Moa precis hittat lilltjejens läxa undangömd i en gympasko, kul." Ah.. Ni fattar. 
Nu ska jag sova.

PUSS





Kommentarer
Kajsa säger:

När du kommer hem i jul så ska mitt wii-spel dammas av och sen är det du och jag som ska mötas på mario-kart! Tror då inte att du tar mig på rainbow road!!!!!

Svar: Haha okej med äger menar jag att jag inte står och kör in i väggen utan att hitta backen! Mills och jag räknade igår och jag ramlade av 23 gånger på rainbow road....... MEN jag ska fan öva nu!! Så passa dig!
Moa Nilsson

2013-09-05 | 23:30:41
Bloggadress: http://kajsawede.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback