Dag 105

12 x 9 = 108
 
Dagen rullade på som vanligt. Först sovmorgon som alla andra måndagsmorgonar (jag lever drömlivet, jag vet.) Kaffe och sen en låååångpromenad med Elin. Som vanligt pratade vi om allt mellan himmel och jord, och det var som vanligt supermysigt. Jag har rätt svårt att lära känna människor mer än ytligt (eller egentligen är det väl jag som är svår att lära känna), så hatten av till Elin att hon har stått ut med mig. För hon är verkligen bra, plus att tjejen delar min kärlek till tecknade filmer - underbart! 

Jag hämtade tjejerna som vanligt, och när vi kom hem så lagade jag mat till dem. Idag blev det köttbullar, brunsås, morötter och potatismos. Nu längtar 8åringen att få komma till IKEA och köpa mer köttbullar, och en till Mr Carrot så klart.. Det var hans kusiner ni såg på bilden igår. Mr Carrot gör nästan allt med oss här hemma, och när han blir arg knyter 8åringen ett band runt hans panna och så blir han NINJA CARROT. Igår blev han till exempel lite förolämpad för att vi åt morotskaka, men han tog emot våra ursäkter tillslut. Efter maten blev det matte för hela slanten! Tolvans & nians gångertabell skulle övas hos 8åringen, och det gick utmärkt. Efter 20 minuter satt de som berget! Är så himla glad över att göra läxor med den lilla numera. I torsdags kom hon nämligen hem med sin mamma efter art club och sa "No mommy, I want to do my homework with Moa. She helps me.". Ja en putteliten sak, men man blir rätt glad i alla fall. Speciellt från den söta lilla ungen. 11åringen börjar bli tånåring här... Har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska tackla det. Känns så dumt att prata med henne som att hon inte vore ett barn, hon är ju bara 11 år(!!), men sen känns det samtidigt dumt att prata med henne som att hon vore ett barn, hon går ju på högstadiet liksom. Jaja.. Problem problem. 
 
Något som inte är ett problem är att det snart bara är två veckor tills jag får träffa fina underbara Gustav igen. Nu är hotell bokat och allt. Blev ett som ligger en tunnelbanestation norr om Kings Cross, så rätt centralt alltså. Just nu sitter jag och kollar upp vad det går för musikaler. Gustav vill ju så gärna se Phantom of the Opera, men den såg ju jag för nästan exakt ett år sen här i London så det känns väl så där.. Jag vill helst se Les Miserables, ska bara få med Gustav på den idén också.. Sen blir det nog ett besök till Shakespears Globe när han är här, och då blir det en till sak att bocka av på min "must see"-lista. Jippie!!

Oj nu blev det ett långt inlägg. 
G'night!
 
PUSS

Kommentarer
Febe säger:

Det är inte en sån "putteliten" sak. Det är sånt man behöver emellanåt o det betyder ju att du gör ett bra jobb. Sträck på dig! :)

Kram

2013-10-01 | 00:26:37
Mamma säger:

Min duktiga pluppa!

2013-10-01 | 21:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback