Dag 136

Bästa hamburgaren i London! Gbk - ÄT DÄR. Finns lite överallt, bla vid Waterloo & Baker Street
 
 Tower Bridge by night & lite shopping inne på Gant
 
 Stackars Gustav, men jag tror han hade kul
 
 Hamleys!! Leksaksaffär, alltså nu innan jul.. GALNA BARN I MÄNGDER där inne
 
 Westminster Abbey, till vänster ligger Elizabeth I begravd HUR COOLT?!
 
Lite bilder från de senaste dagarna, vi körde hela turistracet efter shoppingturen, och jag tror vi hann med det mesta faktiskt! Alltså Westminister Abbey kan vara en av de mäktigaste byggnaderna jag sett.. Sen kan det ju vara för att jag vet vilka mäktiga människor som ligger begravda där inne, Charles Darwin och Elizabeth I räcker ju liksom för att jag ska bli helt galen. Sen är Towern, Londons (Englands?!) äldsta slott, så otroligt häftigt tycker jag. Alltså det är ju en pluttbyggnad i dagens London, men en gång i tiden byggdes det i Themsens början för att skrämma bort inkräktare, det var alltså det mäktigaste man kunde tänka sig på 1000-talet. Ascoolt. Eller ja, den byggnaden som står där idag är väl inte helt 1000-tal, men grunden till dagens slott byggdes iallafall då! Verkligen värt att gå och titta på, och den guidade turen där inne är otroligt bra och intressant.
 
De har börjar julpynta inne i London runt Oxford Street och Regent Street, åh vad jag längtar tills det är klart. Kommer bli så fint! Speciellt på Regent Street där alla byggnadet är så himla vackra. Har funderat på om jag ska dra med mig Elin eller Mathilda till Oxford, som i staden och inte gatan, och gå på julmarknad där. Den sägs vara jättefin, och det kan jag verkligen tänka mig då Oxford ser ut som typ... Hogwarts! 
 
Haft så himla bra dagar med lillebror och hans flickvän. Men igår när jag skulle sova så kände jag verkligen hur jag saknade flickorna! Jag har varit ledig så himla länge nu känns det som, haha fem dagar.. Men jag har varit med flickorna varje vardag i två månader nu så det har verkligen känts konstigt att inte vara med dem. Alltså den lilla, jag hade kunnat kalla dem för deras första bokstav men de börjar på samma bokstav joooobbigt, men iallafall, den lilla är så söt. 8 år och världens teaterapa, man blir så glad av att vara med henne. Till och med när hon är jobbig (hon har en tendens att VÄGRA duscha) så är hon söt, hon skrynklar ihop ansiktet och tittar på mig "under ögonbrynen". Haha måste verkligen hålla mig för skratt för det är så gulligt. Jag tror hon har börjat tycka om mig mer nu, hon har nog precis fattat hur jag är, jag är rätt hård mot dem när det gäller att bråka med varandra, ironiskt nog då jag bråkade järnet med mina bröder som liten (Gustav håller fortfarande fast vid att han inte har någon känsel mitt uppe på huvudet eftersom jag lyfte honom i håret allt för ofta när han var mindre än jag). Det har varit lite jobbigt, men jag håller i mitt sätt att vara mot flickorna och så måste jag konstant påminna mig själv om att jag bara har varit här i 4,5 månad. Eller haha, det kanske är rätt länge. Herregud! Snart är det ett halvår sen jag åkte hemifrån, sjukt! 11åringen har jag bara ett konstant knep med "så gör ju bara små barn" - löser allt. Är lite jobbigt att försöka säga till någon som är lika lång som mig, men hon är så himla vuxen och mogen att hon få gånger behöver sägas till! Kan inte lägga ut några bilder på dem tyvärr, MEN lovar, de är världens sötaste!!!

Idag är ända dagen jag har flickorna den här veckan. Det är ju höstlov här också, så det är därför jag har varit så mycket ledig. Så idag har flickorna varsin play date här hemma = fyra tjejer mellan 8 och 12 år här hemma. Har precis slängt in 20 fiskpinnar i ugnen och snart ska jag börja hacka lite grönsaker. Smidigt och inte allt för onyttigt! Ja, haha, så mammig är jag mot "mina" flickor nu mera, de ska äta nyttig mat!! 

Hörs sen, halloween ikväll!! Så får ge er en update om hur det firas här! 

PUSS

Kommentarer
Mamma säger:

Mamma är lik sin mamma! Min lilla Moa-mamma!

2013-11-03 | 10:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback