Dag 120

Psychology - the science of mind and behaviour
 
 
Det ENDA jag gör nu, när jag inte jobbar, är att sitta med näsan ner i min psykologibok och letar svar på alla mina tentafrågor. Det är svinkul, men också väääldigt uttröttande. Boken är nämligen på engelska, och inte den lättaste engelskan eftersom det är på universitetsnivå. Men det är inte att läsa engelskan som är svårt utan det är att hela tiden översätta till svenska eftersom att vi skriver på svenska. Så i huvudet har man avancerad engelska och engelsk grammatik, och sen ska korrekt svenska ut på pappret. Man blir helt snurrig av det... Ibland kommer jag på mig själv att jag skriver svenska med englesk grammatik och det blir ju inte snyggt någonstans "När jag gick in till rummet jag såg min bok" eller nått.. Jajaa, det blir nog bra tillslut! 

4 dagar kvar tills lördag och Gustav! Tror det är därför jag har så mycket ork till att plugga, samt vara en solstråle mot barnen fast att jag har haft feber till och från de senaste dagarna. 
 
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback