Dag 157


Julen är här! Överallt lyser det kulörta kulor och stjärnor. Åh vad jag längtar hem, hem till allt vad julen innebär. Men åh vad kul det är att ännu en gång uppleva den brittiska julen! Älskar allt! (Utan deras konstiga uppfattning om julmat, julbord hallå?!) Flickorna lär mig dagligen om allt som är jul för dem, och idag pratade vi julklappar. Här firar de för det första jul på juldagen och inte julafton som hemma. Flickorna förklarade att juldagen börjar med att de går ner till vardagsrummet på morgonen och där har tomten varit och lämnat paket som de får öppna direkt. Senare på dagen får de julklappar från sina föräldrar, men det är först efter att drottningen har hållt sitt tal. Haha, hemma har vi Kalle och här håller drottningen tal. När vi bodde i Nottingham så var vi även här över julen, men i år åker jag hem. På lördag är det en månad kvar tills jag får krama om min älskade pappa på Skavsta. Fina pappa, som jag saknar honom! 

Julen hemma kommer bli fullproppad, ska som vanligt flyga runt som en vante och fira ca 5752 olika julaftnar (julaftnar?!?) på olika ställen. Men det är det värt! Jag får ju träffa min fina släkt! Runt nyår blir det lugnt i Lund med Gustav. Ska umgås varje sekund jag kan med honom då han åker till Australien nästan direkt efter att jag har kommit tillbaka till UK. Så himla spännande! Är allt lite avundsjuk.. Får trösta mig med att de i alla fall pratar finare engelska här haha! Nu ska jag faktiskt försöka prata lite med just honom. 

Godnatt & PUSS


Kommentarer
Febe säger:

Där har du ju SÅ fel, Moa. Fulare engelska än den brittiska finns ju inte.. Gott att du blivit piggare igen :)

Ta hand om dig!
Kram

Svar: Haha jag kan hålla med dig om vissa delar av landet. Men här i London pratar vi otroooooligt fint vill jag lova ;) tack så mycket, det ska jag :D hoppas allt är bra med er
Moa Nilsson

2013-11-22 | 00:55:01
Kajsa säger:

Haha Kalle Anka är inte att underskatta!!
LÄNGTAR TILL DU KOMMER HEM PUSSPUSSPUSS

2013-11-24 | 00:38:00
Bloggadress: http://kajsawede.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback