Dag 156

Har haft en bra dag idag! Mår mycket bättre, och känner att jag har energi för första gången på länge. Jag började dagen med att skjutsa 8åringen, sen åkte jag hem och duschade/tog det lugnt medan vår städerska var här. Sen tog jag mig till Elin och vi åt en fin svensk lunch som bestod av köttbullar och pasta med kanelbullar till efterrätt, IKEA i våra hjärtan. Efter det tog vi en sväng till äckel-Bracknell och jag hittade ännu en julklapp. 

En sak som jag har insett är otroligt dåligt i det här landet (okej det är många saker, men en av dem) är vägarna. Alltså, visst, England har inte renoverat mycket sedan 2:a världskriget, men vägarna är ju tidigt 1800-tal! De är häst och vagns-vägar som blivit asfalterade. De är puttesmå, krokiga och i dåligt skick, och i den här delen av London, där alla verkar tävla om vem som har bredast bil, så blir det verkligen ett problem. Det hjälper ju inte att det inte finns några som helst trafikregler, och att man får parkera nästan vart som helst. Känns som att det enda jag gör när jag kör bil är att vinka/blinka/tuta/tacka! Ja och väja för cyklister får man ju inte glömma!! Jo för på dessa puttevägar med gigantiska bilar så CYKLAR folk. Jajamän, träningscyklar. I mörker, regn, allt. Är livrädd för att jag en dag ska komma runt ett av alla skarpa hörn och köra rakt in i en cyklist. Usch.... 
 
KAAAAANSKE ska börja ta lite kort också. Japp, det ska jag. Nu ska jag försöka skypa lite med min familj där hemma. 
 
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback