Dag 150

150 dagar i UK nu, hur sjukt är inte det? Har haft fruktansvärd hemlängtan de senaste två veckorna, blev lite lugnare efter Paris. Men sen kom jag tillbaka hit och så var jag ensam igen. Det är en av de negativa sidorna med att vara aupair, man är väldigt mycket ensam. Alltså jag har ju fina Mathilda och Elin som jag inte skulle klara mig utan!! Men man kan inte umgås med vänner här på samma sätt som hemma. Jag bor ju inte i mitt eget hem, utan i någon annans, så jag kan ju inte bjuda hit vem jag vill när jag vill. Det är rätt jobbigt. Men jag och Mathilda ska börja hitta på lite saker på kvällarna, bowling, bio, mat, you name it, och jag tror det kommer bli bättre då! 

Igår var jag först med Mathilda i Camberley och gick runt lite. Camberley är en stad som ligger ca 15 minuter från Ascot. Den är större än Ascot och det är dit vi åker om vi tittar på bio eller bowlar. Det som är så skönt med Camberley är att det ALDRIG är något folk där. Alltså de har alla slags affärer och restauranger, tex Primark, H&M, Top Shop, Starbuck, Nandos osv osv, men det är alltid tomt i affärerna! Efter en stund där så körde jag hem Mathilda, hon hämtar sin lilla 1,5åring vid 12. Sen åkte jag hem och hängde upp en tvätt innan jag drog till Elin. Vi åkte till Bracknell för att handla lite julklappar. Bracknell är den närmaste staden till Ascot, den ligger bara 10 minuter bort. Men vi är nästan aldrig där. Haha, kanske har vi blivit bortskämda med Windsor (som är som ett litet paradis), men Bracknell är så himla skitigt/äckligt/uschigt! Men nu åkte vi dit i alla fall, mest för att vi skulle fixa varsin speciell present (kan inte säga vad eftersom jag vet att personen som ska få denna julklapp kommer att läsa detta!). Jag hittade lite andra julklappar också, har nästan köpt hälften av mina julklappar nu! Mathilda skrattar åt mig, hon tycker att jag ska köpa såååå många julklappar. Well, det är så det blir när man älskar att köpa presenter! Än så länge så har jag lyckats hitta bra och personliga julklappar! Hoppas det håller i sig! 
 
Hittade lite bilder från jul för 2 år sen, ÅH LÄNGTAR!!
 
Pappa & farbror Per hemma hos farmor.
 
Utslagna i farmors vardagsrum efter mat & julklappar.
 
Annandag. Adam & Ines, åh pluttan vad liten hon var där. 3 år nu... Sjukt!
 
 Tunnbrödsbakning hos mormor&morfar. En av alla saker jag missar i år..
 
 Niclas gör senap! Mormor lyckas alltid få alla andra att mosa senapsfrön...

 Jag och mitt hjärta. Saknar henne!
 
Nu ska jag vänta in fina fina Sandra som kommer idag. LÄNGTAR.
PUSS
 
 

Kommentarer
Mamma säger:

Hum, undrar just om det är jag som är den nyfikne... Vilka härliga bilder!

Svar: Nix!! Dig har jag redan köpt till ;) Ja visst är de fina. Saknar dig!
Moa Nilsson

2013-11-15 | 22:08:28
Emma säger:

Håller med dig precis, känner likadant det där med vännerna!

Svar: Det blir lätt så.. Fin blogg du hade, spännande att vara i Luxemburg :)
Moa Nilsson

2013-11-20 | 09:46:45
Bloggadress: http://emmabrandmyr.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback