Dag 144

Alltså förlåt för alldeles för lite bloggande! Har varit rätt assjuk sen i lördags, men nu äntligen mår jag bättre (ta i trä!!!!). Kan bero på att jag drack typ 5 liter apelsinjuice igår och sov 15 timmar idag... Blev, som sagt, sjuk i lördags då förkylningen (influensan?!) slog till på morgonen. Har aldrig känt mig så ensam i hela mitt liv. Jag låg och stirrade in i väggen och skakade av köld/tårar/allt möjligt. Slutade med att jag pratade med pappa på natten och han ville pigga upp mig lite. Det slutade med att jag på söndagen bokade flygbiljetter till Paris!!!! Så IMORGON sätter jag mig på flygplanet och åker till min fina Ronya över en natt! Tack pappa, jag älskar dig. Är så taggad på att se Paris, men det hade kunnat vara en unken by i Sibirien och jag hade varit lika taggad, bara min bestie var där. Andra gången jag träffar henne på fem månader. Längtar såååå!

Dagarna här går en efter en, jag lämnar flickorna, fikar med Mathilda, äter lunch med Elin (blir mest fika med Mathilda eftersom hon börjar jobba klockan 12, funderar på att överraska henne med take away nästa vecka, vet jag är världens bästa vän) sen hämtar jag flickorna. By the way, fick 8åringen att duscha idag nästan helt utan hot. Bra va? Alltså med hot så menar jag inte att jag hotar att kasta ut henne ur fönstret haha, jag hotar att tvätta hennes Mr Carrot. Lovar funkar alltid! Åh förresten, vi glömde Mr Carrot på hennes art club igår. För er som inte vet så är Mr Carrot 8åeingens gosedjur, en stor morot från IKEA, så han är svensk "just like you Moa!!!". Herregud vilket liv det var när hon skulle sova! Som tur var kunde vi åka och hämta honom efter skolan idag, så det blev ett kärt återseende i bilen! 

Idag har vi haft svensk geografi här, jag målade upp Sverige och sen pekade jag ut vart jag bodde, vart Cecilia bor (deras förra aupair), vart mamma bor och Elin osv osv. Är rätt så säker på att jag pekade ut både Ljungby och Västerås fel. Med min kunskap i geografi så pekade jag väl ut Eksjö fel också... Eller Oaklake som 8åringen säger. Sånt sjukt minne hon har! Hon minns allt man säger till henne, helt otroligt! Blir alltid lika imponerad av henne! 11åringen pluggar och står i, hon började ju på högstadiet nu i höst (i UK börjar man skolan 2 år tidigare än i Sverige) och har massa nya ämnen. Till exempel läser hon kemi, biologi, fysik, latin.. Är otroligt imponerad över henne. Hon går på en av Englands tio bästa privatskolor där man behöver göra ett prov för att få komma in. I England har man national schools, vilket är jämställt med kommunala skolor i Sverige, private schools, privat skolor och tillslut public schools som är helt motsatt till vad det låter som. Public schools är supersupersuper privata skolor, typ Eton (som ligger i Windsor) eller Harrow (som jag tror ligger i norra London). Jag har följt en serie på BBC (tror det är BBC iallafall...) som heter "Harrow, a very Brittish school", och där får man följa ett house (JA alla skolor har houses som i Harry Potter, mina tjejer är båda i gröna) på Harrow och en House Master och se hur allt går till - superintressant!! På Harrow har till exempel Churchill gått om jag inte minns fel, DET DU MORFAR! Så public schools är de som producerar toppen i den engelska politiken och armén kan man enkelt förklara. Det är så klart boarding schools, så eleverna bor på skolorna. 

Jaha.. Vad händer annars? Ja Gustav är i USA, avundsjuk much? NIX FÖR JAG SKA TILL PARIS OCH RONYA! Okej lite avundsjuk är jag nog. Men söt som han är så skickar han lite kort varje dag. Eller så retas han bara, antagligen, men jag försöker intala mig själv att han är söt! Annars måste jag packa, skriva ut min biljett, leta upp mitt pass osv osv! Ikväll ska jag ut och äta tapas med Mathilda, vi hade planer i helgen men med Paris resan så blev det ju lite ändrade planer. Men det blir bra med lite tapas på vårt nya favvoställe i Windsor ikväll. 

Nästa uppdatering blir från PARIS! 

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback