Dag 9

JAG HAR ÄNTLIGEN SKAFFAT EN ADAPTER!!! Är hur glad som helst över detta, för nu kan jag äntligen sluta blogga från min iPad och bara skriva med ett finger. 

Efter jag hade lämnat illtjejen i morse så åkte jag hem, åt frukost och väntade på Elin. När hon kom så tog vi min bil till Camberley, en lite större stad inte så långt från Ascot. Elin behövde nya jeans och jag behövde min adapter. Självfallet fanns det Top Shop där, men jag lyckades faktiskt gå därifrån utan att handla något. (Troligtvis för att den klänningen jag ville ha inte gick att hitta någonstans i hela affären, men ändå!) Innan vi åkte hem drack vi kaffe och lyckades få in lite wifi. Förhoppningsvis kommer jag snart få mitt engelska sim-kort att funka, och då slipper jag leta gratis wifi överallt! När vi kom hem åkte vi till Windsor Great Park och tittade runt lite. Är det fint väder imorgon så tar jag nog bilen dit och springer en runda. Husen runt parken var helt sjuka. Såg ut som slott och herrgårdar allihop. Folk i det här området har för mycket pengar, det märks på husen och bilarna. Speciellt bilarna! Alltså Mercedes, Bentleys, Range Rovers överallt. Det är dessutom puttesmala vägar på flera ställen här och dessa bilar är ju inte de nättaste. Är livrädd för att jag kommer skrapa upp sidan på en Bentley.. Det va den livsinkomsten det.

När jag kom hem så förberedde jag maten jag skulle laga senare till flickorna. Idag fick de kalkonhamburgare med potatisklyftor. Sen åkte jag och hämtade lilltjejen, och efter det hämtade vi den äldre tjejen. Den äldre tjejen slutar runt fem varje dag efter som hon har någon club varje dag. Lilltjejen har bara club två dagar i veckan. Idag hade den äldre kör och den yngre drama. När vi kom hem så började jag göra mat direkt, och efter att de hade ätit så kom min värdmamma hem. När någon av föräldrarna kommer hem, vilket brukar vara runt 18.00, så slutar jag.

Nu sitter jag och väntar på att min värdpappa ska komma hem så vi kan äta middag. Ikväll tror jag vi ska äta anka!

Puss.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback