Dag 7

Imorgon är det en vecka sen jag kom. Det känns inte riktigt så, det känns som att det var igår. Den här veckan har gått så fort! Det var jättekul att hitta på något i helgen, annars tror jag att jag hade fått rejäl hemlängtan.

Jag och Elin åkte från Ascot på morgonen in mot London. Jag lyckades dessutom fixa mitt rail card innan dess så nu åker jag runt i London för 12 pund om dagen istället för 16! Vi tog tåget till Waterloo och sen tog vi tunnelbanan till Paddington, allt som allt tog det ca en och en halv timma att åka. När vi kom fram till Paddington mötte jag och Elin upp de andra tjejerna och sen checkade vi in på hotellet. Eller hotell.. Jag tror mer det var en tävling om hur små man kan göra rum fast fortfarande få plats med sängar i dem! På toaletterna bad de en att inte slänga tepåsar i toan.. Det är ju bara i England det händer!

Efter vi hade checkat in så gick vi upp till Hyde Park, köpte en stor picknick och satte oss bland alla kransklädda huvuden i parken. Det regnade och blåste och regnade och blåste lite till. Men det kändes som äkta midsommar i alla fall! När vi fick nog av parken så gick vi tillbaka till hotellet och gjorde oss i ordning innan vi åkte till Piccadilly och åt. Sen gick vi ut och dansade och hade otroligt roligt!

Idag tog jag och Elin tåget hem runt elva. Sedan dess har jag städat mitt rum, tittat på vänner och letat efter hotell till det första besöket jag ska få! Wihoo! Snart ska jag ut och övningsköra lite, vänster vänster vänster... För imorgon kör jag för första gången själv till skolan och lämnar!

Puss alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback