Dag 5

Idag har jag nog gjort mer än vad jag gjorde de fyra första dagarna sammanlagt! Först lämnade jag lilltjejen på hennes skola. Sen åt jag frukost och städade lite i vardagsrummet och köket samtidigt som jag hade många olika trevliga facebook-chatts med några av mina bästa.

Klockan 11 skulle jag möta en annan au pair, som heter Elin och också jobbar i Ascot, för en fika på Ascot Highstreet. Eftersom jag bor i Sunninghill (en del av Ascot) så har jag bara varit på Sunninghill Highstreet denna vecka, så jag satt på Google och skrev sedan ner en väldigt detaljerad vägbeskrivning till mig själv! Och vet ni vad? Jag kom fram! Så jag drack kaffe med Elin, och sen bestämde vi oss för att gå in och titta på hästkapplöpningsbanan eftersom att ingången låg precis vid cafét vi var på. Alltså, hattarna! Dessa hattar! Störst hatt vinner såg det ut som. Ju större bil och dyrare handväska desto större hatt verkade det som. Senare under dagen såg jag ett par komma i sin Ferrari på väg till banan. Japp, och där gick jag och Elin med begagnade kläder, reaskor och hästsvans.

Efter vår lilla tripp till banan så genade vi genom parkeringen (höll precis på att skriva "bilparkeringen", undra om engelskan håller på att komma tillbaka till mig?) för att komma hem till Elin, ja, eller Elins värdfamilj. Där var vi en stund och sen skjutsade Elin mig till postkontoret i Sunninghill där jag köpte lite frimärken (jag har en brevvän där hemma som snart ska få sätta klorna i det första brevet!). Jag tog dessutom ytterst oattraktiva kort till mitt Rail Card som jag ska köpa imorgon innan vi åker in till London. Ett Rail Card är ett rabattkort som gör att man faktiskt kan åka runt med tåg och tunnelbana för en rimlig summa pengar. Efter det så gick jag hem för att nästan direkt hoppa i taxin och hämta upp (hämta upp?! Haha detta är underbart)... Och hämta lilltjejen.

När vi kom hem lagade jag mat till henne och sen plockade vi fram skålar och vispar och mått och började baka! Det tog ett tag och resulterade i få kakor och ett väldigt mjöligt kök, men kul var det!

När mamman kom hem så åkte vi nästan direkt iväg för att hämta upp stortjejen som, enligt sin lillasyster, Ä N T L I G E N var tillbaka från sin skolresa!

Så nu har jag träffat båda flickorna, och de är supermysiga! Nu sitter jag på mitt rum och väntar på att piazzan ska komma, det blev lite sent idag så take away var det bästa alternativet. Jag klagar inte! Imorgon åker jag in med Elin och tre andra au pairer till London för att fira midsommar! Hoppas alla hemma i Sverige har en bra midsommar!

Puss och kram från Englandet


Kommentarer
Mamma säger:

Så häftigt! Vad kul att ni gick och tittade på hattarna:)

2013-06-22 | 11:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback