Dag 2

Regn, regn, mulet, sol, nepp, regn! Vädret här är inget direkt förvånande, är mer förvånad över att det fortfarande är så många som är ute och kollar på hästkapplöpningen (det är det som royal ascot innebär) med sina stora hattar och finska klänningar. Mamman i familjen berättade för mig att det är så pass strikta klädkoder att kvinnorna måste ha en speciell diameter på sina hattar. 
 
Det är alltså fortfarande kaos på gatorna så familjen har inte velat sätta mig i en högerstyrd bil än, så idag hämtade jag minsta tjejen med taxi. Jag vet inte om jag redan har skrivit att den äldsta tjejen är på skolresa, så jag kommer träffa henne på fredag som först. Efter jag hade lämnat på skolan, tillsammans med mamman, så åkte jag hem och sov mest hela dagen. Jag kände verkligen hur student, födelsedagskalas, packning och resa hade förstört mina sömnrutiner. Minst åtta timmar, annars blir jag grinig! 
 
Ikväll har jag lite hemlängtan. Kanske för att jag spenderat mest hela dagen med mig själv eller en 8-åring, men ändå. Behöver människor i min egen ålder! Ska leta upp någon sida för au pairer imon tror jag. Ah efter jag har köpt en adapter och laddat min dator. Moa glömde självfallet detta. För att citera Alice: dumma Moa! 
 
Sömn, massa sömn. Puss.

Kommentarer
alicewikstrm.blogg.se säger:

Hahah ''dumma Moa''!

Mycket folk, regnar och du är trött... det är bra att de inte har släppt ut dig i vänstertrafiken!

Det verkar som att du har det bra iallafall mos.

Puss och kram från den bästa
-A

2013-06-19 | 01:09:33
Bloggadress: http://alicewikstrm.blogg.se/
Anonym säger:

Underbar läsning! Kul att åka taxi?

2013-06-19 | 06:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback