Dag 12

Idag skulle det ha varit sports day för båda tjejerna, vilket hade betytt att jag skulle köra den lilla till skolan som vanligt men att jag sedan skulle sluta för dagen. I England är det nämligen så att föäldrarna kommer och tittar när barnen har sports day, så de hade självfallet kört hem flickorna. Men nu är det ju så att vi befinner oss i England, och England är ju inte direkt känt för att vara solens land. Det spöregnade självfallet här i Ascot när vi vaknade på morgonen, så det var inte en så stor överraskning när min värdmamma smsade mig och berättade att lilltjejens sports day var inställd. Den äldre tjejens skola hade dock sin idag.. Undra hur många som stukade foten på halt gräs idag.. 

Så nu är jag hemma med lilltjejen, och ska snart börja laga mat till flickorna. Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska laga, men jag måste nog vara lite kreativ.. För vår matleverans kommer på söndagar eller måndagar så fredagar börjar kylskåpet att eka lite smått! 

I helgen tror jag inte att jag ska göra något specielt. Jag hade planer att åka in till London, men jag och Elin pratade om det och både hon och jag behöver spara ihop pengar inför kommande besök så det blir nog hämtpizza och film hemma hos Elin imorgon kväll! 

Förlåt för att jag inte lägger upp några bilder.. Men idag har jag faktiskt inte gjort något som är värt att ta bild på. Jag höll på att tappa telefonen i min kaffemugg imorse.. Det var ett skrämmande ögonblick.. Sen tränade jag en stund mitt på dagen. Annars har jag gjort absolut ingenting. Bilder kommer när det slutar regna i detta land så jag kan ta mig ut ur huset!! 

Kommentarer
Mamma säger:

Hoppas att ni får en mysig filmkväll, och jag tycker att det var smart av er att inte åka till London, det blir lätt att det går åt lite pengar där... Puss

Svar: Ja, det tror jag att vi får :) Längtar tills du kommer hit. Puss
Moa Nilsson

2013-06-28 | 21:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback