Dag 11

Idag har varit en lite stressig dag som slutade med något riktigt roligt! 

Det började med att jag som vanligt skjutaste lilltjejen till skolan och åkte hem och åt frukost. Städerskan var här idag istället för igår, så jag visste att jag var tvungen att vara hemma vid klockan halv ett för att släppa ut henne ur huset. Därför hade jag inget planerat. Men runt halv elva så skrev Elin till mig och frågade om jag ville följa med som sällskap till Windsor för att hon skulle reklamera ett par jeans på Top Shop, och det ville jag! Så vi åkte till Windsor. När man kommer dit så möts man av slottet i bakgrunden av staden, åhåhåh vilken tönt jag är, men åhh vad jag längtar tills jag ska gå in och titta där! När vi kom in i staden så hamnade vi i trafikkö för att det var vaktbyte. Vaktbytet i Windsor betyder att man stänger av vägar så att en vaktparad kan komma förbi. Detta händer VARJE DAG. England i mitt hjärta. 

När vi kom hem så vinkade jag hejdå till städerskan och sen åkte jag och Elin ner och åt lunch på Subway. Ja, det finns en Subway i Ascot... Kanske inte det bästa. Men imorgon ska jag springa i parken (läs: skogen) så jag kan äta hur många Subs jag vill!! När jag kom hem så gjorde jag iordning två hemgjorda pizzor till flickorna, så att det bara var att värma på när vi kom hem då jag visste att vi skulle ha otroligt lite tid när vi kom hem. 

Sen började allt det stressiga. Först åkte jag till Lilltjejens skola och hämtade henne. Sen åkte vi direkt till den äldre tjejens skola och hämtade henne. Hon skulle ha en play date med en tjej i en annan klass och självfallet var den klassen försenad ut. När vi äntligen åkte från skolan så hamnade vi i bilkö. En lååååååång bilkö. När vi äntligen kom hem så hade jag tjugo minuter att värma mat till lilltjejen och köra henne till art club. Hon är rätt seg på att äta... Men det gick! Och iväg kom vi också. Men jag var rätt stressad där i bilkön när tiden började rinna iväg. 

Kvällen slutade med att pappa skickade ett mail med mina älskade småbröders flygbiljetter hit i juli! Så nu har jag två fina besök i juli. Är så glad! 

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback