Dag 10

Tvåsiffrig dag, känns konstigt! Känns som jag kom igår och som att jag har varit här för alltid! Jag trivs så himla bra i min värdfamilj. Mina värdföräldrar är helt underbart bra och barnen är så söta. 

Idag är det onsdag och då kommer städerskan, så jag visste att jag var tvungen att vara hemma idag för att släppa in och ut henne. Men i morse när jag kom ner till köket så var det en lapp från min värdpappa där det stod att städerskan var sjuk och skulle komma imorgon istället. Jag hade ju självfallet inte planerat något eftersom jag trodde att jag skulle vara hemma hela förmiddagen. Så efter jag hade lämnat lilltjejen vid sin skola (som ni kanske har räknat ut så kör jag bara lilltjejen på morgonen, den äldre kör pappan till skolan) och hade ätit min frukost så började jag bli lite rastlös. Så jag satte igår och plockade iordning lite, tittade lite på tv och chattade med otroligt saknade människor. Runt lunchtid bestämde jag mig för att gå ut lite, så jag snörade på mig gympadojorna och tog mig till den puttelilla affären på Sunninghill Highstreet där jag köpte äpplen. När jag kom hem gjorde jag två små äppelpajer, en till flickorna och en till oss vuxna. Efter det så åkte jag och hämtade flickorna.

Idag hade den äldre flickan tennis, och när jag kom för att hämta henne vid skolan så höll hon fortfarande på. Jag blev väldigt imponerad! Hon är bara 11 år och är tusen gånger bättre än vad jag någonsin skulle kunna bli! När vi kom hem så lagade jag mat till flickorna. Idag blev det pastasås med svamp bacon och lök. Jag tror de uppskattade det! De uppskattade i alla fall efterrätten, och det gjorde även jag och föräldrarna! Vi åt förresten kyckling och potatis till middag idag, väldigt gott!

Idag har min käre far hjälpt mig hemifrån Sverige med mitt simkort (tack pappa <3), så nu äntligen har jag ett engelskt nummer. Alla ni som känner att ni kanske behöver ha det kan ju höra av sig till mig på facebook. Jag har alltså ingen telefon med mitt svenska simkort i nu, så jag kommer inte se om folk skickar sms till mig där. 

Nu ska jag titta på någon serie, eller läsa lite! 

Stor puss och stor kram. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback