Dag 42

Idag tog vi en lång sovmorgon, och åt därför en riktigt sen frukost/lunch. Nu väntar jag på att Gustav ska komma ut ur duschen så att jag kan duscha, sen ska vi åka till Windsor på utflykt. Antagligen kommer det sluta med att vi äter hamburgare på min nya favorit(lunch)restaurang. 

Jag har glömt att berätta om hur det gick på intagningen till univeristet och högskola! Jag sökte pyskologlinjen i Lund bara för att se om jag skulle kunna komma in. Jag kom på 23 reserv med flera hundra sökande och bara 22 plaster i betygskvoten, så jag är rätt asnöjd! Sen sökte jag grundkurs i psykologi på distans mot Lund och sedan Växjö. Lund var självfallet mitt förstaval och där kom jag in! Så i höst ska jag läsa psykologi på dagarna när jag inte tar han om flickorna. Funderar också på att leta upp någon mattebok och plugga lite matte inför högskoleprovet, då det förra högskoleprovet tydligt visade att mina mattekunskaper hade försvunnit helt. Det som är bra med att jag läser psykologi i höst, utöver att jag har något kul att göra, är att jag antagligen kan tillgodoräkna mig kursen i framtiden, då psykologi med största sannolikhet kommer ingå i den utbildningen jag kommer in på. Så om det funkar bra i höst så söker jag nog fortsättningskursen till våren. "Jag vill ta ett år ledigt från skolan." Haha.. Tjena. Kommer sluta med att jag börjar läsa något här i England också för att jag är så rastlös. 

Jag skriver lite mer om dagen ikväll. 
P U S S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback