Dag 40 - del 2

Vi började som sagt dagen med blåbärspankakor, så dagen skulle väl inte kunna bli annat än bra! Vi tog tåget från Ascot runt halv 12 och var då vid Waterloo strax efrer 12. Vi åkte direkt in till Oxford Street och började vandra fram och tillbaka och in i alla affärerna. Adam och Gustav hittade sin nya favoritaffär - Topman. De spenderade iallafall mer pengar där inne än vad jag spenderade under hela dagen! Det var faktiskt pojkarna som shoppade mest, även om jag fick med mig några klädesplagg och lite småsaker hem. Bland annat nya solglasögon då jag lyckats tappa bort mina, och en ny bok!

Köpte med mig 1200 sidor Les Misérables! Har velat läsa Victor Hugos fantastiska berättelse sedan jag såg filmen, så nu ska jag äntligen göra det.

Adam och Gustav handlade nya ryggsäckar inför skolstarten och massa kläder. Efter att vi brottats runt med allt folk inne på Primark så bestämde vi oss för att vi var übertrötta och att det var dags att ta tåget hem till Ascot. Vid Waterloo köpte vi med oss sushi och curry till tågresan, gottigottigt!  Nu sitter vi framför tvn och tittar på matlagningsprogram samtidigt som vi äter farmors bullar! ( TACK FARMOR ) Imorgon ska vi nog ta oss in till Windsor så att pojkarna får se staden. 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback