Dag 39

F Ö R L Å T att jag inte har skrivit på länge, men jag har haft besök de senaste fem dagarna så jag har inte känt för att skriva då! Men nu är jag tillbaka och nu ska det bli ändring på uppdateringen! Flickorna fick sitt efterlängtade sommarlov förra veckan och i söndags så åkte familjen iväg för en veckas semester till Grekland, så denna vecka har jag huset för mig själv. Eller.. Inte alls! 

I lördags morse så satte jag mig på tåget in till Waterloo där jag bytte till tunnelbana och tog mig till Liverpool Street Station. Där satte jag mig inne på Starbucks för att vänta på min första besökare. Inne på Starbucks så satte jag mig ner vid samma bord som en äldre man som fick syn på min Fjällräven-väska och frågade om jag var svensk. Det visade sig att han också var det, så jag slog ihjäl en halvtimme genom att prata om hans resa genom Europa. Det är andra gången under min första månad i London som en svensk har börjat prata med mig på grund av min ryggsäck, lite roligt!

Efter lite telefonsamtal, mysko hållplatser och springade fram och tillbaka så fick jag äntligen träffa fina saknade Gustav. Vi spenderade två nätter inne i London på ett helt ok hotell vid Kings Cross och sedan åkte vi hem till Ascot och spenderade två nätter där. Vi hann med mååånga saker inne i London. Söndagsförmiddagen spenderade vi på National History Museum, sen åkte vi till Oxford Street och shoppade. Efter shoppingen så åkte vi och åt vid Covent Garden och där lyckades vi också se en otroligt rolig australensk street performer. Måndagen började vi med att åka och titta på Big Ben och andra turistiga saker, sen tog vi tåget hem till Ascot. Dagarna i Ascot gjorde vi inte så mycket, vi lagade mest god mat och åkte runt i min röda gamla Ford på fel sida av vägen. 

Sånt här tycker jag är häftigt! En första utgåva, hur coolt?!


Big Benny

Vi var inte de enda turisterna runt Houses of Parliament....

En fin turist i ett soligt London!

Igår så var jag tvungen att vinka hejdå till fina Gustav, men som tur var så kunde jag vända mig om och gråta lite på mina underbara småbröders axlar. De kom till London en halvtimme innan Gustav åkte hem, och de ska vara här en vecka. Så himla kul! Imorgon ska vi åka in till London och shoppa! Det ska bli mys mys mys! Nu ska jag spöa småbröderna på något Wii-spel! Puss och Kram kompisar, familj och hjärtan. 

Fina killar på tåget till Ascot får avsluta det här inlägget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback