Dag 22

Igår var jag helt ledig så jag spenderade större delen av dagen i solen med min bok. (Som aldrig tar slut!!!) Sen tittade vi såklart på Wimbledon-finalen, och.... MURRAY VANN. Så vi firade med massa god grillad mat på kvällen! Vi vände TVn mot trädgården så att vi kunde sitta i solen och titta, mycket skönt!


Idag är vädret lika bra som igår, om inte ännu bättre! Jag började dagen med att gå upp 40 minuter tidigare än vanligt för att duscha och göra mig iordning. Efter att jag hade läst med lilltjejen och sen kört henne till skolan så ställde jag bilen hemma och gick till tågstationen. Det var rätt asvarmt att gå kan jag meddela, men som tur var hade jag valt mina svalaste kläder. Behöver dock mer kläder har jag insett.. På grund av min kärlek till mina skor så tog jag ju självfallet med tio par skor när jag reste hit. Men jag tog med tre t-shirtar och tre par jeans (var av ett par har gått sönder). Jaja, jag åkte in till London runt kvart i tio då jag skulle träffa Laura i Green Park vid elva. Vädret var så fint så vi satte oss med vårt fika i parken. Det var så kul att träffa och prata med någon man faktiskt känner sen innan, och det fick mig att längta ännu mer till kommande besök! 

När jag kom hem så bytte jag tjejernas lakan, satte på en tvättmaskin och åt lunch. Jag börjar bli mindre och mindre kreativ när jag äter lunch. Idag blev det det första jag fick syn på när jag öppnade kylskåpet - gurka och grillat från igår. Vid tre så hämtade jag lilltjejen som vanligt, sen åkte vi direkt och hämtade den äldre tjejen. Hon brukar ju ha clubs efter skolan men detta är hennes sista vecka (hon får sommarlov på fredag) så de är inställda. Tur det kan jag tycka, för idag skulle hon ha haft basket och det skulle inte ha varit kul att spela i den här värmen! 

När vi kom hem så lagade jag middag, som idag bestod av pasta, till dem. Sen hoppade tjejerna i poolen och jag satte mig och solade lite. Nu har föräldrarna kommit hem, och matleveransen var precis här. Så vi får se vad det blir för mat ikväll. Eftersom att det är så fint väder så skulle det inte förvåna mig om det blir grillat idag igen, MUMS! Ja, jag tjatar om vädret, men det har regnat/varit mulet tre veckor i sträck här så jag är rätt glad! 


En bild från ett soligt England!
 

Kommentarer
Hanne säger:

Hejda! Förstår att du har det bra. Kan du maila ditt tfn nr så jag kan ringa. Pussar Mormor o Morfar

2013-07-09 | 08:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback