Dag 17

Idag har jag inte gjort speciellt mycket.. Jag körde lilltjejen till skolan som vanligt tjugo i nio. När jag kom hem åt jag frukost som bestod av en märklig blandning mellan jordbubbar, avokado, tomat och bacon. Sen satte jag mig för att titta lite på tv samtidigt som jag pratade lite med olika saknade människor där hemma och planerade inför kommande besök. Snart är det nämligen bara två veckor kvar till besök nummer ett som direkt följs av besök nummer två. Åhåh längtar väldigt mycket efter dessa fina människor! 

Efter ett tag så besämde jag mig för att byta om, snöra på mig springskorna och springa en runda. Alltså, visst, man klagar på vädret här, men det är faktiskt perfekt väder att springa i! Alltid mulet, alltså inte för varmt! Klarade mig hela tre km idag utan att mitt knä gav upp, så jag är väldigt nöjd! Efter en dusch så tog jag bilen till Ascot Highstreet och köpte lite saker till tjejernas mat, och sen åkte jag hem och började förbereda den. Idag blev det pasta med kalkonköttbullar. Vid tre så hämtade jag den lilla vid hennes skola och skjutsade hem henne, och sen vid fem så hämtade jag hennes storasyster efter tennisträning. 

Efter jag hade gett dem mat så hjälpte jag dem med läxorna. Båda två har "End of Term Projects" att lämna in denna eller nästa vecka, så det var en del att göra! 8åringen är inte så där jätteförtjust i läxor.. Men tillslut så lyckades jag få även henne att jobba på sitt projekt. 11åringen är helt underbar när det kommer till skolarbete, hon gör allt och lite till utan att man äns behöver påminna henne! Idag gjorde vi 11åringens framsida till projektet och hon var väldigt nöjd med mina art skills. Hahaha.. Det var första gången någon har berömt mig på grund av det. 

Imorgon ska jag nog ta mig till Windsor Great Park och springa, knäna mår nog betydligt bättre av gräs än asfalt. Sen ska jag till banken och byta kod till mitt kort som äntligen har kommit. Ja just det! Jag ska fixa ett Windsor-rabattkort också! Alla som bor i Windsorområdet kan skaffa ett sånt rabattkort gratis (andra måste betala för det) och då får man rabatter på massa restauranger, gym, affärer och massa grejer. MEN viktigast av allt, man kommer in GRATIS i Windsor Castel året om. Wohoo! Antagligen är det bara jag och pansionärer som blir upprymda av detta, men jaja! 

Saknar alla och så!
Och Ronya! Jag är supermegaglad för din skull, älskar dig.
PUSS

Som ni ser blir det mycket rosa när två tjejer ska pyssla.. 

Här har ni en bild på hur konstigt det känns att sitta på fel sida i bilen varje dag... Helmysko!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback