Dag 16

Idag hade jag inte så mycket att göra mer än att lämna och hämta lilltjejen, så när Elin föreslog att vi skulle åka till Windsor och äta lunch så passade det perfekt. Innan jag åkte och hämtade henne (hon bor i norra Ascot och jag i södra) så la jag i det sista av min smuttstvätt i maskinen, städade upp efter tjejerna i vardagsrummet och städade lite på mitt rum. 
 
När vi kom till Windsor så gick vi direkt till restaurangen. Windsor har världens mysigaste restauranger. Det är så mysig stad, verkligen värd att åka till som turist. Och inte bara för slottet, även om det nu är värt att se, speciellt om man är en historiatönt som jag! Windsor är alltså en större stad än Ascot, och det är dit som min värdfamilj oftast åker och shoppar. Ascot är mer en liten stad jämfört med Windsor, dock finns allt man behöver i Ascot, Boots finns ju. Bara det finns ett Boots så överlever man. Egentligen är det apotek men alltså man handlar allt utan kläder där typ. Ne, kanske en överdrift. Men jag kan ju säga så här, att det är den affären som man faktiskt tjänar på att ha ett rabattkort! 
 
Imorgon ska jag nog träna lite och laga köttbullar till flickorna! Det kommer ju gå bra.... Pappa jag ringer dig/farmor hela dagen. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback