Dag 48

Idag har jag och Elin varit vid Camden Market. Alltså! Vilket underbart ställe! (Mamma, du skulle H A T A det. Adam, du skulle Ä L S K A det!!!) Jag var där en gång för länge sen när jag följde med en kompis från Nottingham till London, men jag minns det verkligen inte så här. Jag tror dock inte att vi verkligen var INNE i marknadshuset då. Men det va jag och Elin, och det var så häftigt. Fanns allt och lite till! Vi började med att äta direkt när vi kom dit, och vi kunde välja på allt från polsk mat, kinesisk mat, engelsk mat (vilket enbart innebär fish n' chips), turkisk mat, japansk, osv osv osv. Såg dock ingen svensk mat... Får slå upp ett matstånd och börja koka kroppkakor och steka raggmunk! 

Efter Camden tog vi bussen till Notting Hill för att titta lite, och vi var även påväg mot Portobello Market, men bestämde oss tillslut för att vi var hungriga och ville åka in till Soho för att äta. Så vi tog tunnelbanan till Oxford Street och promenerade till Soho. Där hittade vi Monki!! Så vi var ju tvunga att gå in och titta lite, och jag hittade äntligen en väska utan en miljard fransar/paljetter/pärlor/fjädrar/annan skit (att säga att engelska tjejer har konstig stil är en underdrift). Efter Monki hittade vi ett wookställe, köpte med oss varsin låda med nudlar och kyckling och satte oss och åt vid Piccadilly. Efter alldeles för mycket nudlar tog vi tunnelbanan tillbaka till Waterloo och sedan tåget hem till Ascot. 
 
Imorgon ska jag gå ut och gå en långpromenad, sen så har jag tänkt att spendera resten av dagen med min bok. 

Här kommer alldeles för många bilder från dagen. 



 



 


 

Kommentarer
Mamma säger:

Vi får åka dit när jag kommer:)

2013-08-06 | 20:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback